Leveransebeskrivelse

Vardø kommune forespør etter drift av helårlig turistinformasjon fra 01.03.2022 til 31.12.2025.

Leverandøren skal benytte infohuset ved havnepromenade som lokaler for å drifte turistinformasjon. Vardø kommune er ansvarlig for vedlikehold, strøm, internett og telefon. Renhold må inkluderes i tilbudet.


Det forespørres etter betjent turistinformasjon

  • 1. juni til og med 31. august: Mandag til fredag kl. 09:00-17:30, lørdag og søndag kl. 10:00-17:00.
  • Resten av året: Skal tilbudet hos infohus være tilgjengelig ved behov.

Turistinformasjonen skal distribuere informasjon som samsvarer med den tjenesten som det er gitt tilbud for. Vardø kommune holder enkelt informasjonsmateriell.

Turistinformasjonen skal kunne gi korrekte og aktuelle opplysninger om severdigheter, opplevelser og generell reiseinformasjon. Turistinformasjonen skal formidle og selge billetter, turer og tjenester fra andre tilbydere og aktører. Leverandøren plikter at alle som jobber i turistinformasjonen kan minst ett skandinavisk språk og engelsk.

Leverandøren skal føre besøksstatistikk over antall besøkende og deres nasjonalitet. Dette rapporteres til Vardø kommune senest 31. desember hvert år.

Vardø kommune forventer som del av driften at leverandøren utvikler infobygget som turistkontor, for å øke aktiviteten i området. Vardø kommune ønsker at leverandøren i sitt tilbud presenterer mulige planer for å utvikle infobygget, både under og utenom høysesongen. Leverandøren står fritt til å disponere lokalet og fasiliteter uten ekstra avgift fra eller til kommunen. 

Avtalen gjelder for 2022, 2023, 2024 og 2025 og har en årlig verdi på ca. kr. 110 000 eks mva.

Krav til leverandøren

Vardø kommune stille følgende krav til leverandøren;

  • Dokumentert erfaring fra tidligere drift av turistinformasjon
  • Leverandøren har kapasitet til å drifte og bemanne infobygget fra 01.03.2022 til 31.12.2025.
  • Leverandøren plikter at alle som jobber i turistinformasjonen kan minst ett skandinavisk språk og engelsk.
  • Leverandøren er registret som turist-, hotell- eller reiselivsvirksomhet.

Tilbud

Tilbud sendes til postmottak@vardo.kommune.no og merkes med " 22/00169 – Drift av turistinformasjon 2022-2025"

Tilbudsfrist 11.02.2022 kl.1200

Spørsmål om leveranse kan stilles til kommunalsjef TNP på telefon 458 47 771 eller på e-post alonza.garbett@vardo.kommune.no

Vardø kommune forholder seg retten til å forkast alle tilbud.