Målet er å gi ledere og ansatte i forbindelse med sykefraværsoppfølging kunnskap om oppfølgingsplan, hvordan denne utarbeides, hva som er god informasjon i forhold til dokumentasjon og samhandling mot øvrige. I tillegg hvordan man i praksis sender planen til sykmelder og NAV. Gjennom IA-verkstedet får deltakerne bl.a kjennskap til følgende:
- Lovpålagte tidsfrister
- Hva er en oppfølgingsplan?
- Hvorfor lage en oppfølgingsplan?
- Hva kjennetegner en god oppfølgingsplan - og hvordan utarbeide denne ilag med den ansatte
- Innsending av den digitale oppfølgingsplan til sykmelder og NAV
Målgruppe: Alle ansatte i Vardø kommune
Kurset holdes av NAV Arbeidslivssenter. Påmelding er ikke påkrevet men ønskelig.
Det er samme kurs som holdes tre forskjellige ganger slik at alle ansatte skal ha mulighet til å delta.
Sted: Vardø, Kinosalen
Tidspunkter
5. april kl. 09:00 - 11:00
Påmeldingsfrist: 4. april kl.23:45
Påmelding: https://arbeidsgiver.nav.no/kursoversikt/a167U000000kAVQQA2
6. april kl. 09:00 - 11:00
Påmeldingsfrist: 5. april kl.23:45
Påmelding: https://arbeidsgiver.nav.no/kursoversikt/a167U000000kAVVQA2
6. april kl. 12:00 - 14:00
Påmeldingsfrist: 5. april kl.23:45
Påmelding: https://arbeidsgiver.nav.no/kursoversikt/a167U000000kAVaQAM