Du er her: Hjem slideshow

Assisterende rådmann

Vardø kommune søker etter assisterende rådmann. Søknadsfrist 24. mars

vardø
Kort om stillingen:
Assisterende rådmann har ansvar for staben på rådhuset og er i rådmannens ledergruppe. Arbeidsoppgavene er svært varierte, det kreves engasjement, stor arbeidskapasitet og fleksibilitet.
 
Kvalifikasjonskrav:
Høyere utdannelse på minimum bachelor nivå.
Erfaring fra ledende stilling i offentlig eller privat virksomhet
Erfaring fra eller kjennskap til offentlig sektor/offentlige prosesser
God økonomiforståelse
 
Personlige egenskaper:
Personlige egenskaper og lederferdigheter vil bli tillagt stor vekt i vurderingen
Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter er nødvendig
Resultatorientert og utviklingsorientert.
Har evne til samhandling og har forståelse hva det betyr å arbeide i en politisk styrt organisasjon.
Kan bygge relasjoner og oppnå resultater gjennom samhandling og medvirkning.
Kan skape tydelige forventninger, støtte, utvikle og inspirere ledere og medarbeidere.
Er analytisk og arbeider målrettet og systematisk.
Har stor arbeidskapasitet og har evne til å prioritere og delegere.
 
 
Sentrale arbeidsoppgaver:
Tilrettelegge for, og operasjonalisere politiske og administrative strategier
Særlig fokus på gjennomgående kvalitet og effektivitet i tråd med rådmannens strategier og internkontrollen
Ledelse av staben på rådhuset
Lede arbeidet med å gjennomgående optimalisere kommunens interne prosesser.
I samarbeid med rådmannen, utøve rollen som samfunnsutvikler og tilrettelegger - både som initiativtaker og koordinator, men også i form av operativ faglig deltakelse
Ansvarlig for informasjon, medvirkning og prosesser til politiske organ
Være en aktiv part i rådmannen ledergruppe og fungere som stedfortreder for rådmannen 
Strategisk teknologiutvikling og digitalisering i hele organisasjonen
Eksternt samarbeid med private og offentlige aktører
 
Lønn og tilsettingsvilkår:
Lønn etter avtale.
 
Offentlig søkeliste:
Vardø kommune praktiserer meroffentlighet: 
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til offentlighetslovens §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.
 
Vardø Kommune kan tilby:
Faglige utfordringer
Gode utviklingsmuligheter
Et godt arbeidsmiljø
IA-bedrift
Gode pensjonsordning (KLP)
Konkurransedyktig lønn 
Arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lover, reglement og overenskomster herunder 6 måneders prøvetid.
 
 
Søknadsfrist 24.03.2019
 
Kontaktperson
Hallgeir Sørnes, Rådmann, mobil: 93419087, hallgeir.sornes@vardo.kommune.no

Søker gjør du her

Tips en venn Tips en venn Skriv ut Skriv ut