Vardø kommune inviterer til innspill om nasjonalt senter for sjøfugl
Vardø kommune utforsker en spennende mulighet: å etablere et nasjonalt senter for sjøfugl i Vardø.
Med sin unike beliggenhet, rike fugleliv og sterke tilknytning til havet har Vardø svært gode forutsetninger for å bli et nasjonalt samlingspunkt for kunnskap, formidling og opplevelser knyttet til sjøfugl. Et slikt senter kan bidra til økt aktivitet, ny kunnskap, naturbasert reiseliv og styrket stolthet rundt Vardøs særegne natur- og kulturarv.
For å få best mulig grunnlag i det videre arbeidet ønsker kommunen nå innspill fra innbyggerne.
Vi vil høre din mening
Vardøs innbyggere inviteres til å delta i en digital undersøkelse. Her kan du dele dine tanker om hva et nasjonalt senter for sjøfugl bør inneholde, hvilke muligheter du ser for Vardø, og hva som er viktig å ta hensyn til dersom prosjektet skal utvikles videre.
Innspillene vil være verdifulle i arbeidet med å vurdere hvordan et slikt senter kan utformes og hvilken rolle det kan få for lokalsamfunnet, besøkende, forskning, formidling og næringsutvikling.
Vardø kommune håper så mange som mulig vil benytte anledningen til å komme med sine innspill. Dine erfaringer, ideer og meninger er viktige for det videre arbeidet.
Sist oppdatert
Slik deltar du
Undersøkelsen gjennomføres digitalt og tar kort tid å svare på.
Du finner undersøkelsen her:
https://forms.office.com/e/6YhiEu5HGu?origin=lprLink Lenke til et annet nettsted.

