Fra 17.11.21 gjelder følgende regler for nærkontakter som bor sammen med en smittet av korona:

• Uvaksinerte over 18 år som bor sammen med en som er smittet av korona, plikter å teste seg. Du må teste deg hver dag med selvtest, eller annen hver dag med pcr test i 7 dager. Dette er en plikt.
  • Til vaksinerte som bor sammen med en som er smittet av korona anbefales det to tester (selvtest eller pcr) i 7 dager.
  • Hvis du bor sammen med en smittet, bør du være hjemme til du har fått negativt svar på første testen.

Disse reglene gjelder om du har symptomer eller ikke.

Det at kommunen har et visst antall smittede vil bli den nye normalen en stund fremover.

Viktig å holde seg hjemme med luftveissymptomer til negativ test, og teste seg jevnlig med pågående luftveissymptomer.

Kommunen har fremdeles god tilgang på vaksiner. FHI anbefaler at flest mulig vaksinerer seg.

Dersom du ønsker vaksine ring eller send sms til 467 430 41. (Kommunen kontakter fremdeles de som skal ha tilbud om dose 3 etter 6 mnd).